Nordic walking – poprawna technika chodzenia

W ostatnim czasie dużą popularność zyskała aktywność ruchowa, która przywędrowała do nas z Finlandii – chodzi o nordic walking. Na czym on polega? Jaka jest poprawna technika uprawiania tego sportu? O tym postaram się Wam opowiedzieć w poniższym artykule.

Nordic walking jest to ogólnie mówiąc technika marszu z wykorzystaniem specjalistycznych kijów, która wykonywana poprawnie przynosi wiele korzyści. Ta forma rekreacji ruchowej może być uprawiana zarówno przez osoby młodsze jak i starsze, bez względu na swój poziom sprawności fizycznej, co oznacza, że jest to sport dla każdego.  Niesie on ze sobą bardzo dużo korzyści prozdrowotnych. Między innymi doskonale wpływa na proces kształtowania sylwetki. Dodatkowo maszerując z kijami, które wspierają Cię odciążając stawy poprawisz swoją kondycje. Twój marsz powinien być w miarę możliwości intensywny! Zatem, jaka jest prawidłowa technika chodzenia z wykorzystaniem kijów do nordic walking?

Krok I – Podstawy

Zanim wybierzesz się na swój pierwszy marsz z wykorzystaniem kijów należy zacząć od prawidłowego ustawienia ich długości. Odpowiednio dobrane zapewniają prawidłową pracę Twoich mięśni w pełnym zakresie ruchu, a najlepszym wyznacznikiem tego będzie ustawienie Twojego stawu łokciowego, który powinien być zgięty w ok. 90 stopniach. Umożliwia to odepchnięcie się kijem do przodu. Bardzo ważne jest również odpowiednie przymocowanie kijów do nadgarstka, które powinno zapewnić pewny chwyt, a przy otwieraniu dłoni kije nie będą Nam z nich wypadały.

Krok II – Prawidłowa postawa ciała    

Gdy już mamy przygotowane nasze kije warto zwrócić uwagę na postawę ciała. Sylwetka przede wszystkim powinna być wyprostowana oraz lekko pochylona do przodu. Wzrok musi być skierowany na wprost przed siebie, a ramiona rozluźnione.

Krok III – Praca rąk oraz nóg

Krok zaczynamy od wykonania ruchu pięta – palec. Sam krok powinien być długi, a kij powinien być wbijany pomiędzy jedną a drugą stopą. Należy pamiętać, że krok ma być jak najbardziej naturalny oraz ma odbywać się naprzemiennie tzn. prawa ręka i lewa noga. Wykonujemy obszerne ruchy ramionami, ale staw łokciowy pozostaje cały czas w jednej pozycji. Ruch ręki do przodu oraz do tyłu powinien odbywać się do wysokości pępka. Dłoń z przodu jest zamknięta (trzymamy kij), natomiast w tyle należy dłoń otworzyć (puszczamy kij).

Podsumowanie

Nordic walking jest ciekawą formą akcyjności ruchowej dla osób, które lubią się ruszać na świeżym powietrzu. Pamiętajmy jednak, że tak jak przed każdym wysiłkiem fizycznym musimy przygotować nasze mięśnie do pracy. W tym celu stosujemy odpowiednią rozgrzewkę, gdzie szczególny nacisk kładziemy na takie stawy jak m.in. staw skokowy, staw kolanowy, staw biodrowy oraz nadgarstki.

Zostaw Komentarz

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ostatnie wpisy

Onkopaździernik

Onkopaździernik

Mimo że rak jawi się jako choroba nieuleczalna i śmiertelna, wykryty odpowiednio wcześnie i leczony jest do pokonania. W Polsce mówi się o 100 tysiącach ofiar nowotworów rocznie. Ten bezwzględny zabójca najchętniej atakuje nasze płuca, piersi, szyjkę macicy, jajniki, prostatę i jelito grube, a my zbyt często zapominamy o odpowiedniej profilaktyce.

Światowy Dzień bez Przemocy

Światowy Dzień bez Przemocy

Co to jest przemoc? Jest to każda sytuacja, w której agresor wykorzystuje swoją przewagę nad ofiarą. Polega na wywieraniu wpływu na proces myślowy, zachowanie lub stan fizyczny osoby pomimo braku przyzwolenia tej osoby na taki wpływ.

Kulinarne powitanie jesieni

Kulinarne powitanie jesieni

Sezonowość w kuchni jest intuicyjnym i najlepszym tropem pozyskiwania dobrodziejstw natury. Jesienią zatem stawiamy na produkty charakterystyczne dla naszej strefy klimatycznej, dzięki czemu czas od zerwania owocu lub warzywa do momentu jego spożycia będzie krótki, a potrawa naprawdę świeża i smaczna.