Kąpiel leśna

Bliżej natury

Aby uskutecznić relaks na łonie natury, warto spróbować praktyki kąpieli leśnych.

Medycyna leśna rodem z Japonii

Shinrin-yoku jest rodzajem naturalnej terapii, któKontakt z przyrodą przynosi ukojenie ducha i ciała, a także wzmacnia odporność. Haust świeżego powietrza, melodia ptasich treli i podziwianie naturalnych krajobrazów sprawiają, że odpoczywamy – odrywamy się od miejskiej codzienności.rą w 1982 roku japoński rząd zaczął zalecać swoim obywatelom – mieszkańcom największych miast. Zdaniem azjatyckich naukowców fitoncydy – lotne substancje aromatyczne emitowane przez drzewa i inne rośliny – działają zbawiennie na organizm człowieka. Dlatego spacer po lesie nie tylko dotlenia, ale poprawia witalność całego organizmu. Poza tym skutecznie redukuje stres i depresyjny nastrój. To niezwykły zastrzyk energii oraz sposób na lepszy humor.

Zwykły spacer czy coś więcej?mość tego, co się właśnie robi, tu i teraz. Ma to być pełne zanurzenie się w leśnej atmosferze z wykorzystaniem wszystkich pięciu zmysłów, bo tylko tak jesteśmy w stanie chłonąć las – nawiązać z nim osobistą relację, uwolnić głowę od codziennych, nierzadko ciężkich myśli.

Czy las lasowi równy?

Las to las. Życie przyrody toczy się tam własnym rytmem. Stajemy się gośćmi, ale i uczestnikami dokonujących się wokół procesów – na przykład oczyszczania powietrza przez drzewa.

Instrukcja kąpieli leśnej

Do świadomego spaceru w lesie należy się przygotować w trzech prostych krokach:

  1. Wybrać trasę dostosowaną do własnych możliwości kondycyjnych, z dala od źródeł hałasu.
  2. Pamiętać o wodzie i drobnej przekąsce.
  3. Dać czas sobie i lasowi na b
  4. W kąpieli leśnej ważna jest świadoliski i nieskrępowany kontakt – wyłączyć telefon, nie rozmawiać z ewentualnymi towarzyszami (a najlepiej wybrać się samemu), niespiesznie eksplorować rzeczywistość wokół, pozwalając sobie na dziecięcy zachwyt.

7 wymiernych korzyści dla zdrowia:

  1. Poprawa jakości snu.
  2. Obniżenie poziomu hormonu stresu.
  3. Poprawa nastroju.
  4. Redukcja niepokoju, złości, gniewu.
  5. Obniżenie ciśnienia krwi i tętna.
  6. Przywrócenie równowagi systemowi nerwowemu.
  7. Przypływ energii.

Nie lekceważmy też emocjonalnego aspektu kąpieli leśnych. W lesie zaznajemy poczucia bezpieczeństwa i ukojenia. Czujemy wdzięczność za bycie elementem czegoś większego – natury. Łączymy się z własną duszą.

 

 

Zostaw Komentarz

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ostatnie wpisy

Onkopaździernik

Onkopaździernik

Mimo że rak jawi się jako choroba nieuleczalna i śmiertelna, wykryty odpowiednio wcześnie i leczony jest do pokonania. W Polsce mówi się o 100 tysiącach ofiar nowotworów rocznie. Ten bezwzględny zabójca najchętniej atakuje nasze płuca, piersi, szyjkę macicy, jajniki, prostatę i jelito grube, a my zbyt często zapominamy o odpowiedniej profilaktyce.

Światowy Dzień bez Przemocy

Światowy Dzień bez Przemocy

Co to jest przemoc? Jest to każda sytuacja, w której agresor wykorzystuje swoją przewagę nad ofiarą. Polega na wywieraniu wpływu na proces myślowy, zachowanie lub stan fizyczny osoby pomimo braku przyzwolenia tej osoby na taki wpływ.

Kulinarne powitanie jesieni

Kulinarne powitanie jesieni

Sezonowość w kuchni jest intuicyjnym i najlepszym tropem pozyskiwania dobrodziejstw natury. Jesienią zatem stawiamy na produkty charakterystyczne dla naszej strefy klimatycznej, dzięki czemu czas od zerwania owocu lub warzywa do momentu jego spożycia będzie krótki, a potrawa naprawdę świeża i smaczna.